Ik kreeg de kans om een commercieel bedrijf te onderzoeken en hun website en social media kanalen te analyseren. Ik onderzocht wat ze doen en hoe ze zich presenteren. Vervolgens maakte ik een plan om dit bedrijf “groen” te maken en verwerkte dit in een nieuwe vormgeving voor zowel de website als de social media uitingen. Ik heb het koffie bedrijf Douwe Egberts gekozen.
Logo
Dit is het logo wat ik heb gemaakt voor Douwe Egberts. Het logo is gevuld met water, ik heb hiervoor gekozen omdat Douwe Egberts verschillende initiatieven heeft ondernomen op het gebied van duurzaamheid, waaronder projecten gericht op waterbeheer. Ook ziet u op de achtergrond een groene rand om het duurzame uit te stralen.
Social media posts
We mochten ook social media posts maken voor de gekozen bedrijven. In Deze posts kondig ik ijzeren rietjes aan. Op de achtergrond zie je de vormen van het Douwe Egberts logo in het groen, ook is te zien dat ik het Douwe Egbert lettertype gebruik.